InfoCons: Brânză topită, eticheta sub lupă

Posted on 31 August 2017

0


În perioada Iulie-August 2017 InfoCons – Asociație Națională pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu pe etichetele produselor tip brânză topită existente pe piața românească. În cadrul studiului au fost analizate etichetele a 14 produse tip brânză topită, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentanții InfoCons – Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile de pe teritoriul țării.

 

În ceea ce numarul de E-uri conținute de produsele ce au facut obiectul studiului, acesta variază între 0 si 9 E-uri, astfel:

  • 7% din produsele analizate nu au în conținut E-uri
  • 22% din produsele analizate au în conținut 2 E-uri;
  • 22% din produsele analizate au în conținut 3 E-uri
  • 14% din produsele analizate au în conținut 4 E-uri
  • 21% din produsele analizate au în conținut 5 E-uri
  • 7% din produsele analizate au în conținut 7 E-uri
  • 9% din produsele analizate au în conținut 9 E-uri

Valorile nutriționale sunt menționate pe etichetă în cazul a 100% din produsele analizate: valoarea energetică este cuprinsă între 137 – 251 kcal/100g.

În ceea ce privește conținutul de glucide, produsele au în componență între 1.04 – 7.17 g/100g, iar zaharurile au o valoare cuprinsă între 0 – 7 g/100g. Totodată, conținutul de grasimi variază între 8 și 21.1 g/100g. Vezi care sunt produsele cu cel mai mare și mai mic conținut de grasimi. Accesează Știi ce consumi? Brânză topită cu până la 21% grăsimi.

Conținutul de sare are valori cuprinse între 0.65 – 2.6 g/100g. Vezi care sunt produsele cu cel mai mare și mai mic conținut de sare. Accesează Știi ce consumi? Peste 50% din doza zilnică de sare recomandată unui adult în 100g de brânză topită. În ceea ce privește conținutul de alergeni, toate produsele conțin lapte sau produse derivate din lapte, iar un produs conține ou.

Totodata, produsele tip branza topită care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator următoarele companii: SC Auchan Romania SA, Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., Metro Cash & Carry Romania S.R.L., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Danone S.A., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., S.C. Hochland Romania, Societe Fromagere de Lons le Saunier, S.C. Macromex S.R.L., SC THEREZIA PRODCOM SRL.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați tabelul aici.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

 

Anunțuri
Posted in: SANATATE