MKOR: 77% dintre români merg în vacanţă la vară

Posted on 16 Mai 2017

0


MKOR Consulting a realizat o cercetare de piaţă privind obiceiurile de vacanţă ale românilor pentru anul în curs, dar şi comparativ cu 2016. Conform studiului, peste două treimi dintre români (77%) au declarat că merg în vacanţă vara aceasta, iar 21% încă nu s-au hotărât. În privinţa destinaţiei, jumătate dintre români preferă să rămână în ţară, ceilalţi aleg destinaţii din străinătate. Regiunea românească favorită este reprezentată de litoral.

Banii nu reprezintă principalul criteriu de alegere a unei vacanţe –  doar 25% iau în considerare preţul, în timp ce 41% dintre cei care au răspuns declară că sunt importante peisajele şi obiectivele turistice.

Comparativ cu anul 2016, bugetul stabilit este acelaşi pentru jumătate dintre români. Aproximativ o treime (32%) au spus că vor aloca mai mulţi bani pentru vacanţa din vara aceasta. Concret, 37% au un buget între 501 şi 1000 euro, iar 15% şi-au plănuit să cheltuie între 1001 şi 2000 euro. Există însă un procent de 28% dintre respondenţi care mărturisesc faptul că au posibilitatea unei sume sub 500 euro, sumă uşor mai mare decât salariul minim pe economie.

„Obiceiurile românilor privind vacanţa s-au modificat în ultimii ani în sensul bun. Rămân însă numeroase elemente de constanţă care ţin de constrângerile financiare – frecvenţa, bugetul alocat, dar şi de un comportament conservator al românilor – destinaţia, plata cu numerar sau vacanţa doar în familie. Rezultatele ne arată clar o creştere anul acesta faţă de 2016, dar piaţa este departe de a-şi fi atins potenţialul,”  a precizat Corina Cimpoca, Consultant Senior şi fondator MKOR Consulting.

În privinţa locului de vacanţă, o treime dintre români merg într-o destinaţie nouă în 2017, în timp ce restul aleg un loc pe care l-au mai vizitat cel puţin o dată. Dintre aceştia din urmă, un număr important de 33% a declarat că a mai fost de 4 sau mai multe ori în destinaţia aleasă anul acesta. Hotelurile de 3 stele sunt opţiunea pentru 47% dintre românii care au luat parte la studiul de piaţă. Ca perioadă, 39% au spus că vacanţa va dura între 4 şi 6 zile, iar 37% între 7 şi maxim 9 zile.

Decalajul privind deplasarea cu trenul faţă de cea cu maşina personală s-a accentuat considerabil, raportul fiind de 10% la 50%. Un procent de 28% folosesc avionul. Comisioanele agenţiilor de turism şi programele fixe i-au determinat pe 60% dintre românii intervievaţi să-şi planifice singuri vacanţa de vară. Doar 40% au apelat la serviciile agenţiilor de turism pentru vara aceasta. Ca şi comportament general, 31% dintre români au declarat că merg anual în vacanţă şi 36% de două ori pe an.

Studiul MKOR Consulting a fost realizat în perioada 8-14 mai, printr-un chestionar online aplicat unui eşantion reprezentativ naţional, de 1.155 de respondenţi. Toate rezultatele cercetării şi actualizări pe acest domeniu sunt disponibile accesând link-ul – https://mkor.ro/vacanta2017/

***

MKOR Consulting este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă, care combină experienţa practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA şi expertiza de top pentru a oferi o înţelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare şi oferă o flexibilitate crescută clienţilor săi, cu scopul înţelegerii şi livrării celor mai detaliate perspective asupra pieţei.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeţi în mod gratuit pe site-ul agenţiei: mkor.ro/studii-piata-proprii

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 11 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obţinut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii: https://ro.linkedin.com/in/coricimpoca

 

Anunțuri
Posted in: TURISM